به راستی تا به حال فکر کرده‌اید که قلقلک چیست؟


آیا میدانید,قلقلک چیست,ارتباط میان قلقلک و روابط اجتماعی

به راستی تا به حال فکر کرده‌اید که قلقلک چیست؟
قلقلک نیاز انسان به نوازش شدن را تأمین می‌کند، موجب ایجاد رضایت در فرد می‌شود و نقش مهمی در شکل‌گیری رفتارهای اجتماعی دارد.
چارلز داروین برای نخستین بار فرضیه‌ ارتباط میان قلقلک و روابط اجتماعی را بنیان نهاد. اگر غریبه‌ای کودکی را قلقلک دهد، باعث ایجاد ترس در او می‌شود، در نتیجه برای آشنایی بین دو طرف، ایجاد حس رضایت ضروری است.


همچنین داروین دریافت که برای مؤثر بودن قلقلک، فرد نباید نقطه‌ دقیق تحریک شدن را بداند به همین دلیل فرد نمی‌تواند خود را قلقلک بدهد.


چارلز داروین معتقد بود که در هم پیچیدن ما و تکان خوردن‌مان هنگامی که قلقلک می‌شویم در واقع یک واکنش طبیعی است که به ما کمک می‌کند از شرایط نامساعد و ناراحت‌کننده‌ای که قلقلک به وجود می‌آورد، فرار کنیم و خود را نجات دهیم، اما هنگامی که خودمان را قلقلک می‌دهیم حالت حمله یا تهاجم را احساس نمی‌کنیم بنابراین بدن‌مان واکنش نشان نمی‌دهد و قلقلک‌مان نمی‌آید.یک بررسی جدید روی تعدادی دانش‌آموز نشان داده است که تنها ۳۲ درصد از افراد از این موضوع لذت می‌برند.


همچنین در مطالعه‌ مشابهی دریافتند افرادی که از قلقلک شدن لذت نمی‌برند، طی قلقلک، بیشتر از افرادی می‌خندند که از این موضوع لذت می‌برند.این امر نشان می‌دهد که ارتباط معمول بین خندیدن و رضایت در قلقلک ناخوشایند از بین می‌رود.


واکنش بچه‌ها مقابل قلقلک
قلقلک سبب پیشرفت توانایی‌های نبرد می‌شود.بچه‌ها معمولاً در طی قلقلک، حرکات دفاعی و نبردی مناسبی از خود نشان می‌دهند.با این حال، بیشتر افراد به طور عمومی، حرکاتی برای فرار انجام می‌دهند. اگر غریبه‌ای کودکی را قلقلک دهد، باعث ایجاد ترس در او می‌شود.


نکات جالب در مورد قلقلک:
-قلقلک سبب پیشرفت توانایی‌های نبرد می‌شود. بچه‌ها معمولاً در طی قلقلک، حرکات دفاعی و نبردی مناسبی از خود نشان می‌دهند. با این حال، بیشتر افراد به طور عمومی، حرکاتی برای فرار انجام می‌دهند.


-اگر غریبه‌ای کودکی را قلقلک دهد، باعث ایجاد ترس در او می‌شود، در نتیجه، برای آشنایی بین دو طرف، ایجاد حس رضایت ضروری است. همچنین داروین دریافت که برای مؤثر بودن قلقلک، فرد نباید نقطه‌ دقیق تحریک شدن را بداند، به همین دلیل، فرد نمی‌تواند خود را قلقلک بدهد.


-زن و مرد به یک اندازه قلقلکی هستند، ولی تعداد کمی از مطالعات نشان داده که مردها ممکن است مقدار کمی قلقلکی‌تر باشند.

۸۵ درصد از بزرگسالان از قلقلک شدن، قلقلک دادن یا نگاه کردن به کسی که قلقلک می‌شود، لذت می‌برند.


-قلقلک به عنوان شکنجه در رم باستان به کار می‌رفته است.
-واکنش قلقلک در ماه چهارم زندگی به خوبی شکل می‌گیرد.
-واکنش طبیعی قلقلک ممکن است در افراد مبتلا به شیزوفرنی وجود نداشته باشد.


[ بازدید : 215 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 6 دی 1394 ] [ 23:56 ] [ فاطمه ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]